Tack!!

Hello all!! : )
 
Tack för all fin respons jag fått på förra inlägget!! <3
Och ni har alla rätt...på olika sätt...
 
Fått många förslag på vad jag ska kalla mej istället...här kommer några av dom:
statsanställd
Mitt mellan karriärer
bloggare
Mångsysslare, Flygande Konsult, Frilansskribent, Arvodist, Populärkultursanalytiker, Vinkännare, Avslappningstränare, Meditationsinstruktör, IKEA-provare, Avsmakare, Litteraturkritiker, Life-coach, Livsmedelstestare, Försöksperson (för medicin, rökning m m, det som passar), Köksbordspsykolog, Vardagsfilosof, Kulturtant, Livskvalitétskontrollant, Pedagog (för lägre åldrar, högstadiet, gymnasiet (justera efter åldersnivån på barn i din omgivning)), Självserveringspersonal, Navelskådare, Astronom, Jonglör, Livspusslare, Hasafot, Ljudtekniker (stereon), Hemmabiografsmaskinist, Hushållsassistent, Relationsterapeut, Problemhanterare, Bloggare, Huskurerare (kurerar folk med huskurer, kurerar alltså inte hus), Grillare, Allt-i-allo, Mekaniker (oavsett mekanik - allt som rör sig, lyser eller låter), Hembrännare, General (ditt hem är ditt land, vem vet bättre än du om du passar att vara landets general?), Andlig Vägledare, Personal Shopper, Partyfixare, Arrangör, Stylist, Kändis, Lurifaxare och Arbetsstudieansvarig (kan se på i timmar).
 
: )
 
Sen fick jag andra kloka ord också, som fick mej att inse att dom människor som inte förstår skillnaden mellan mina sjukdomar och mej som person, vill jag ändå inte ha i mitt liv. 
Det räcker bra med att vara "Therese". Punkt efter det. Såklart. Tack för påminnelsen. <3
 
Sen drivs ju jag (som de flesta andra) av viljan att skapa, uträtta och känna mej behövd... Men som tur är så har jag många tankar om hur jag ska åstadkomma det hemma från soffan... (Sen är jag ju faktiskt utanför läggan också... ; ) )
 
Imorse kröp jag tillbaka under täcket efter att jag skjutsat prinsessan till skolan och just nu ligger jag på soffan med en kaffekopp medan städtjejen gör fint i läggan... Även om jag hellre jobbat och orkat städa själv, så kan jag faktiskt se fördelarna med just nu... : )
 
En annan stor fördel är ju alla fina människor som jag har tid att odla värdefulla relationer med...på ett sätt jag inte hunnit om jag jobbat... D e n fördelen är ovärdelig! : )
 
...undra om jag ska ta en liten bit mörk choklad till nästa kaffekopp...? ; )
 
Take care!!
Love // TT
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hurihelafridensnamn...

På grund av SKROTKROPPEN(ditt eget ord)orkar du inte städa lillägan din, men du orkar springa ute och deltaga i diverse olika betydligt mer krävande aktiviteter.Och HUR lyckades du manipulera dig till ett
handikappsparkeringstillstånd???
Sluta snacka om och skylla dina tillkortakommanden på skrotkroppen - inse att du även har en SKROTKNOPP som
säkerligen bidrar till ditt "sjuka" liv.
Hoppas för din dotters skull att du skärper dig -och växer upp.

Svar: JA du, det är fantastiskt att man har åsikter man inte kan backa upp med fakta.De gånger jag gör saker som jag får betala för sen, som tex att sjunga i en kör eller hålla i ett barnkalas...ger 1000 ggr mer i livskraft & energi. Allt jag gör har jag läkares & sjukgymnasters ok på. JAg m å s t e få göra roliga saker för att orka det tunga. Alla tester jag gått igenom går inte att manipulera, men du är välkommen att försöka...Om jag och mitt sätt att leva upprör dej så mycket, så rekommenderar jag att du lägger din energi på det som gör dej glad istället... : )

...å just det ja...städningen betalar jag för, så jag får ork att göra annat...alla är fria att ha städhjälp hemma om man vill, vare sej man är sjuk eller inte... : )
TebbeTott

2013-01-22 @ 12:04:22
Postat av: Paula

"Hurihelafridensnamn" - har du någon aning om hur det är att befinna sig i Therese situation?? Om inte, så rekommenderar jag att du håller dina sorgliga kommentarer för dig själv. Att hon får hjälp med tex städning innebär att hon förhoppningsvis kan ägna sin ork åt att göra saker med och för sin dotter och det är väl alldeles utmärkt?

Stå på dig, T. <3

Svar: <3
TebbeTott

2013-01-22 @ 12:24:32
Postat av: Henry Lindström

Det finns tydligen fortfarande personer som vet att du finns men som ändå inte har den blekaste aning om din situation, kul att höra att du lägger energin där den gör bäst nytta och inte på personer som stjäl energi av dig , skulle nog inte brytt mig om att svara sådana personer som inte känner dig/ kramar från oss/ älskar dig som du är/ kram

Svar: Nä, jag brukar inte svara sånt som är för korkat att ens bemöta... Jag plockar bara bort såna kommentarer... Men ibland får det stå kvar i humor/studiesyfte... Den människan som skriver så där om mej skämmer ju bara ut sej själv inför dom som känner mej. Intressant ändå hur människor fungerar... ;-)Älskar er med! <3
TebbeTott

2013-01-22 @ 15:06:57
Postat av: Anonym

Bra sagt/ kram

2013-01-22 @ 20:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0