Life in perspektive...

Hello all!! : )
 
Alla verkar mer elle mindre uppröras av regnet... Och det är klart, superkul är det ju inte... Men som jag sagt tidigare... Är det inte sommar så får det regna hur mycket det vill!! : ) Hellre regn nu, än snö sen... Vill bara ha så där lämpligt mycket snö...så att det går att åka skidor å så...sen räcker det! MEn att det regnar på hösten är väl inget nytt?? Ok, det regnar kanske aningens mycket nu, men ni som inte drabbas av översvämningar, put life in perspektive!! 
 
Appropå perspektiv...
Det kan ibland kännas som en hårfin gräns mellan att vara nonchalant till att bry sej för mycket...i allt...
 
På min rehabpryl/kurs eller vad jag nu ska kalla den fick jag återigen bekräftat att vi påverkas av vad vi matar hjärnan med...
Jag har sen många år tillbaka slutat titta på nyheterna... Jag vet redan att det är krig, fattigdom och elände överallt utan att jag behöver bli matad varje dag med fruktansvärda bilder... Det är ett val jag gjort av framförallt två skäl; Det ena är att jag vägrar bli avtrubbad. Jag vill inte se och läsa om de fruktansvärda saker som händer utan att reagera. Och det andra är att jag behöver mata hjärnan med allt positivt jag bara kan, för att få kraft att fortsätta resa mej upp ur sängen varje morgon, t r o t s att det tar emot.. Trots att det många gånger vore så mycket enklare att bara lägga sej ner och ge upp...
 
Tillbaka till vad jag fick bekräftat, det är alltså framforskat att på dom som tittade på 30 minuter nyheter innan dom gick och la sej, s j ö n k imunförsvaret! Då kan ni tänka er vad som händer om man tittar på a l l a nyhetssändningar under hela kvällen... 
Jag säger inte att man inte ska hålla sej aujor med vad som händer i världen och kliva in i någon egen liten bubbla, det är inte det jag säger... Men man kanske borde bli vaksam med vad man matar sin hjärna med..? 
 
Hur ser mitt vardagliga liv ut..?
..är jag omgiven av människor som bara klagar och gnäller? Hur är min egen inställning till livet..? Ältar jag det förflutna om och om igen, eller har jag förmågan att se möjligheter istället för hinder..? 
Jag säger inte att man ska bli någon jasägande, enerverande positivist som aldrig får ha, eller tillåter någon annan att ha, en dålig dag..det är inte heller det jag säger... Ibland suger livet och då måste man få bråka tillbaka lite... Men i ärlighetensnamn, vem vill hänga med en gnällspik..? 
 
Så medan ni gnäller på vädret så tänkte jag göra roliga och mysiga saker, så att nästa vecka inehåller mer tolerans för smärtan som verkar tagit ett nytt och kraftigare grepp om mej... 
 
Take care!! : )
Love // TT
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0