Jag vill, jag vill, jag vill!!!

Hello all!! : )
 
Den här gången tänker jag skylla ifrån mej... : ) Jag har varit datorlös i helgen... Därav ingen uppdatering här... ; )
Å så..ja, ni vet...har jag ju l e v t..å så... : )
 
Helgensplaner blev inte som det var tänkt från början, mest pga en bråkigrygg men även pga det faktum att jag g l ö m t att det var halloween i helgen (jaja, jag veeeet att det är på onsdag, den 31/10..men "bus eller godis" grejen brukar vanligtvis ske helgen före här i sverige..) och då jag startat tradition med prinsessan att "pynta"läggan i spindelnät, spindlar och fladdermöss och allt annat som hör halloween till... Så var det bara att gilla läget och Skellefteåplanerna fick helt enkelt vänta... 
 
Läggan blev pyntad och även jag fick äran att kläut mej (trots att många hävdade att skulle jag nog gå som häxa, så räckte det ju mad att ta mina vanliga kläder och bara vara jag... ; ) ) och vi "busellergodisade" hela lördagen...
 
Då prinsessan förbjudit mej att lägga ut en bild på oss när vi är utklädda så blir det ingen...om hon inte ändrar sej...  : ) Det är mycket sånt nu... Vad ska alla andra tänka? Tänk om någon skrattar åt mej..? Osv.. Just därför så klädde jag ut mej jag med, även om jag var den enda vuxna som var utklädd..bara för att visa att man faktiskt får göra som man vill... Men det betyder inte att jag inte respekterar hennes önskan.. Å då det inte togs någon bild på bara mej så...
Inte för att det nu varit så mycket att se, mer än som bevis..typ.. : )
 
Men nu något helt annat; förutom allt annat jag vill i livet så har jag på sista tiden överösts av viljan att ha en katt... Jag vill, jag vill, jag vill!!! Men idén att skaffa sej mer jobb, mer utgifter (om än lite) och mera behov av hjälp när jag inte orkar, är ju inte försvarbar...alls...
Men...Jag älskar ju djur och känner mej alltid halv när jag inget djur har i mitt hem... Och allergikerna som jag tidigare använde som anledning till att i n t e skaffa djur, är ju max 2-3 ggr/år hemma hos mej, så den ursäkten håller inte längre... För att inte tala om hur mycket prinsessan älskar djur... : )
...Fördelen med att vara människa är ju att vi kan (!?!) kontrollera våra impulser...eller?? ; )
 
Har landat i soffan för kvällen och kan bara konstatera att kroppen fortsätter på inslagen väg... Har så ont i ryggslut/svanskota att jag börjar misstänka att jag lyckats slita upp något...jag halkar ju omkring och faller jämt...är lika full i blåmärken som alltid...så helt otroligt vore det ju inte... Nå, egentligen spelar det mindre roll varför det är som det är...bara gilla läget tills det går över... : )
 
Prinsessan sover sen länge nu...och för mamman blir det bädda ner sej framför en film och hoppas på att sömnen inatt utför mirakel... : )
 
...men visst vore det mysigt att ha en katt som kurade ihop sej med en i sängen...? : )
 
 
Fatta så lugnande... <3
 
Take care!!
Love // TT
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0