Grönt är skönt... : )

Hello all!! : )
 
Det har varit bristfällig uppdatering här, jag vet.. Men kroppen har bråkat, som den alltid gör när jag gör nya saker...
 
...jag vet att ni som känner mej förmodligen anser det oerhört ironiskt att jag numer tillbringar delar av veckorna på en h a n d e l s t r ä d g å r d... Jag som knappt får mina krukväxter att hålla sej gröna... (dom är inte döda när dom är gula...dom mår bara inte så superbra...)
 
Jag går på någonting som kallas trädgårdsrehab. Fantastiskt koncept, fantastiska ledare, mysig miljö, goa deltagare... Jag har hamnat på helt rätt ställe. Teoripassen (handlar om att leva här och nu, tankenskraft, acceptans osv) och kommer nog inte innehålla många nyheter för mej, men man behöver upprepning och åter upprepning... Alla verktyg och alla nya vinklar är mer än välkomna! Det är inte tvärenkelt att slåss mot sin inövade instinkt... : )
 
Sen på arbetspassen så skapar vi något med händerna... Som anknyter tillbaka till det vi pratat om på "Dagens snack" som det kallas.. : )
Som tur är så handlar det inte om att få blommor att överleva, utan att skapa... D e t gillar jag!! : )
Så här ser gårdagens kreation, som ska symbolisera "Ny start", ut:
 
Ändå... lite mallig är jag allt... : )
Jag valde rosa för att det skulle passa i vårat kök (om än jag tycker orange och grönt är jättefint ihop, isynnerhet på hösten..) och behöver jag säga att prinsessan var impad..? : )
 
Det kommer att bli fantastiska, men jobbiga 12 veckor...Kroppen tycker inte det är ok att sitta så där länge... Men som tur är kan man lägga sej ner på golvet när nacken inte orkar mer... Ska trixa mej fram till en bra lösning, det håller ju inte att jag ska behöva hoppa tillbaka till morfinträsket och allt vad det innebär.. Jag får ju inte bli sämre! Min huvudsakliga anledning att vara på rehaben är ju för att kolla om det överhuvudtaget är möjligt att gå ut i jobb nu... Håll tummarna! : )
 
Just nu så känns varje minut som 10... Jag väntar på min Mr underbar... 1 vecka är lång tid när man är nykär... ; ) Och jag måste säga att jag inte saknar fröken livrädd det allra minsta! : )
 
Ha en underbar dag allihop, för det ska jag!! : )
 
Love // TT
 

Kommentarer
Postat av: Henry Lindström

Hoppas det funkar för dig och att du får ett bra liv/Kram pa

Svar: Haha, det lät som att vi aldrig skulle se varandra mer... ; ) Men tack & kram tillbaka! : )
TebbeTott

2012-10-04 @ 12:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0