Bränna & växa...

Hello all!! : )
 
Skulle bloggat igår, men det var måndag... Och jag hade främmande... Och...tja...ni vet...
Nå, bättre sent än aldrig... : )
 
Igår på trädgårdsrehaben så hade vi en "bränna övning". Där man skulle skriva upp gamla oförrätter, saker man ältar, diagnoser... tja, allt som hindrar en från att går vidare i livet, på en lapp, och sen skulle vi bränna den lappen som en symbolisk handling för att "sätta punkt".
Som tur är så har jag lämnat det mesta tjorvet bakom mej, men det finns ju alltid saker som man tillåter ta energi från en fast man inte borde... Så det var skönt att se dom orden brinna upp...
 
Sen fick vi skriva ner saker som vi ville se mer av/växa i vårat liv för att sen göra en "växakruka" av hönsnät, plantera en amaryllis och skriva ner vad vi ville se växa på ett hjärta som vi fäste på krukan...
 
Så här blev min:
 
Nu kommer den ju att bli mycket finare när amaryllisen slår ut o c h jag julpyntat krukan lite mer...
 
På hjärtat står det:
Glädje
Lugn
Ork
Skratt
Kärlek
Acceptans
Lycka
Distans
Visdom
Ekonomi
 
Bästa citatet från gårdagen: "Jag får aldrig mer än ett nu i taget."
 
Igår och idag har jag hängt en hel del med mina fina vänner och fått skratta....massor... Vi är inte kloka någon av oss... Men visst håller ni med om att livet blir så mycket roligare om man inte tar sej själv på så stort allvar hela tiden...? Och skratt är bland den viktigaste ingrediensen i mitt liv..! I synnerhet nu när korppen bråkar mer än vanligt... Nu har ryggskadan börjat göra sej påmind...?? Finns ingen hejd på allt just nu... Nå, it is what it is... Förr eller senare så vänder det, det gör det alltid...
 
Ikväll har det varit kör och fotboll... 
Imorgon rehabpryl och hockey...
På torsdag middag hos frugan och sen är det ju fredag med allt vad det innebär!! : ) Bytardag åt rätt håll., krama om båda mina hjärtan och myyyyyyyyyyyyyyysa!! : )
Bara tre nätter själv innan jag får ha dom finaste omkring mej igen... 
 
Nu ska jag ta ett snack med skrotkroppen så att jag får sova i natt.
 
Take care!!
Love // TT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0